Linneskåp

maj 31, 2010

Glas till lysningen

Filed under: design — charlotte @ 8:47 e m
Tags: , ,

Bilder Orrefors: Glasservice Divine

Det har varit mycket lysning i tidningarna i dag. En leende kronprinsessa som tackar för glasen svenska folket givit brudparet i present. Jag var mest nyfiken på hur glasen såg ut och där fick jag tji i dagstidningarna. Först via Sköna hems redaktionblogg och hos Orrefors hittade jag rättvisande bilder som visade upp glasservisen formgiven av Erika Lagerbielke. Jag älskar formen på glasen, karaffen är supersnygg men jag är lite tveksam till om jag gillar att de är frostade, är det verkligen snyggt? Kanske, trots allt, vid närmare eftertanke… Jag kan i alla fall definitivt tänka mig att sippa champagne ur ett spetsigt glas med slipade skär. Så jo, det funkar nog med frostningen också. Men glasen som gavs till brudparet med monogram och slipningar är för mycket för mig, där blir detaljerna som döljer drycken för många. Fast det klart, jag nöjer mig ändå med att dricka mitt vin ur Erika Lagerbielkes Merlotserie även fortsättningsvis. Glasen som vi fick i bröllopspresent för femton år sedan.

Bild: Orrefors
Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

