Linneskåp

maj 25, 2010

Blå inredningstankar

Filed under: design,inspiration — charlotte @ 4:16 e m
Tags: ,

Regnsmatter på fönstret till lokalen, alla utanför skyndar hastigt förbi. Regn och kallt var det också idag då jag vandrade en runda på Östermalm. Jag levererade flera paket med linnelakan till kunder där och passade på att ta en snabb runda i några av favoritbutikerna. Strandvägen och Svenskt Tenn, sedan Nybrogatan med Nordiska Galleriet (där designrea visst startar i morgon), Svensk Slöjd och så ett varv på Östermalmshallen innan turen gick till Linnégatan och Asplund. Ett koncentrat av inspiration innan jobbet kallade på mig igen. Det behövdes i tråkvädret.

I senaste numret av Sköna hem finns också en hel del skön inspiration. På webben kan man också surfa runt och få lite färgterapi, ”Förnya med färg”. Jag gillar bilderna men kanske mest längtar jag att få sjunka ner i den blå miljön på bilden nedan. Det blå skåpet som finns hos just Asplund, Kilt Light (Claesson Koivisto Rune) skulle gärna få stå i mitt hem

Bild: Sköna Hem, fotograf  Wolfgang Kleinschmidt
Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

