Linneskåp

maj 24, 2010

Längtan efter pioner och rabarber

Filed under: allmänt,inspiration — charlotte @ 1:12 e m
Tags: , , ,

Våren går mellan hopp och förtvivlan här runtomkring mig. Lördagen var ljuvlig och söndagen bedrövlig, måndagen bjuder på sol men inte så värst mycket värme. Det är svårt med kalibreringen av årstiden i år tydligen…Fantastiskt känns det hur som helst att sitta i lokalen mittemot Högalidskyrkan och se kyrkbacken kläs allt grönare. Det blir en fantastisk inramning av bröllopseventet vi planerar. Kyrkklockor som bakgrundsmusik passar fint till övriga planer. Det blir en kul tillställning oavsett du går i bröllopstankar eller inte. Så du som har möjlighet att komma förbi 17 juni mellan 16-19 är supervälkommen! Ta med vännerna och kom och mingla med oss.

Brudbuketter är ju också högaktuellt. Det enkla är ofta det vackra även här. Hos bloggen Garden living hittar jag en pionbukett som i all sin enkelhet ändå är otroligt vacker. För den händige med egen trädgård kan en egen bindas av pion och stjärnflocka. Så vackert! Inspiration och instruktion finns hos Blomsterpassion.

Jag inser att jag saknar mina pioner på landet. Förmodligen sväller knopparna och är som vackrast nu. Mörkt röda blommor och har stått där sedan länge. Djuren gillar dem inte så de får vara i fred. Stjärnflockan jag hade har mumsats och finns inte mer. Kanske ska jag göra ett nytt försök? En annan längtan nu när jag finns i stan är rabarbern. Rabarber till kräm, paj, kakor och saft. Vårens första späda är bäst. Hos Weronica hittade jag ett nytt mumsigt rabarbertips. Det får provas då jag kommer till skogs igen och kan skörda.

Bild: Blomsterpassion.se
Blogga med WordPress.com.

