Linneskåp

maj 13, 2010

Knekt mot lera

Filed under: hall — charlotte @ 3:59 e m
Tags: ,

Regn och lera på lantstället i skogen. Jag älskar visserligen att traska runt i stövlar men mina nyinköpta Tretorn är smala i lästen och lite knepiga att ta av sig utan att den ena foten och strumpan blir lerig. Ett vardagsbekymmer och i-landsproblem men dock. Helt plötsligt inser jag att jag saknar något jag aldrig tänkt på tidigare, en stövelknekt. Jag gillar till och med namnet – stövelknekt. En sån behövs och måste införskaffas. Efter en del surfande utkristalliseras några shoppingalternativ. På Blocket var det tunnsått men Tradera hade en hel hög. Loppisar kanske, där borde det väl finnas avdankade knektar för återbruk? Åhlens visar sig ha en i svart metall, får kolla på vår tur in till Nyköping i morgon. Om jag inte har någon tur på andrahandsmarknaden…

Bild: Åhlens
Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

