Linneskåp

april 6, 2010

En plats i solen

Filed under: allmänt — charlotte @ 6:16 e m
Tags:

Bilder: Berga-form och Fiam

Påskhelgens sol fick mig att leta på de gamla solstolarna för en lässtund och slummer på altanen. De gamla trotjänarna sjunger nu obönhörligt på sista versen. Jag plockade dem från mina föräldrars förråd och de var nog i nyskick samtidigt som de byggde huset, typ i min ålder då… Träramen håller ihop hyfsat men det orange tyget är nu inte bara kraftigt urblekt utan också snart helt utslitet. Så det blir till att införskaffa nya nu när solstolssäsongen sätter fart på allvar. Min absoluta favorit är H55-stolen från Berga-form. Vacker som få men oron för att den skulle bli musmat när vi vänder ryggen till blir för stor för att pengen ska kunna motiveras. Har också sneglat på Spagettistolen från italienska Fiam men tror att den är snyggare än bekväm med sin dyna av plasttrådar (men jag kan ha fel…). Så det lutar mot att det blir en mer traditionell baden-baden. Kanske en kanariegul dito från Hillerstorp. Hittade den hos Plantagen. Får ta mig en tur helt enkelt för att kika. Kanske kan de utslitna orange bytas ut mot bekvämare gula?

Bild: Hillerstorp/Plantagen
Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

