Linneskåp

mars 29, 2010

Galet färgglatt till bordet

Filed under: kök — charlotte @ 8:02 e m
Tags: ,

Bilder: PiP Studio

Egentligen inte alls min stil, det är långt ifrån det mer strikta porslin som står i skåp och hyllor hos mig. Men jag charmas totalt av porslinet från PiP Studio. Lite Pippi Långstrump, något för testunden hos Alice och vänner i underlandet, till kakstunden i bersån. Dessutom har de en galet söt webbutik, dessvärre på holländska. Jag tillbringade ett halvår i Holland för en massa år sedan men min holländska är ändå bristfällig. Så jag får leta upp en återförsäljare lite närmare istället. Men det känna absolut extra charmigt att kundservice heter klantenservice på holländska.

Textilierna lockar inte men jag ser framför mig att duka bordet med linne och det färgglada porslinet. Gärna lite grovt linne för att bryta av mot det blommiga och mönstrade.

1 kommentar

  1. Ja ibland är det härligt med lite galna saker. Jag gillar den verkligen.

    Kommentar av fröken Kumlin — mars 30, 2010 @ 8:22 f m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

