Linneskåp

mars 24, 2010

Holk att häcka i

Filed under: allmänt — charlotte @ 2:59 e m
Tags:

Bild: lånad via http://www.fagelholkar.blogg.se

Vårsolen gör sig påmind, det blir varmare och ljusare och snart sätter kvittrandet igång på allvar. Fågelsång om våren är härligt, likaså att sitta i ute och se de små (och för all del lite större) liven kvittrande flaxa omkring, ivriga att bygga ihop sin bostad. I huset på landet har vi både fågelholkar som hängt med ett tag, ihåliga träd och takpannor som omvandlas till bostäder för fågelfamiljer. Förra året flyttade en uggla in i vårt gamla och ihåliga äppelträd. Det var mäktigt och vi hoppas att hon kommer tillbaka i år också.

Jag hittade en hel blogg om just holkar. En massa vackra bilder att inspireras av i väntan på den riktiga våren. Den händige bygger sin egen holk. Andra kan köpa en snygging från PID, Ralphs birdhouse.

Bild: pid.se

1 kommentar

  1. Tack för länken till min blogg! Vad häftigt att ha haft en uggla som häckar! Vi får se vad som häckar i holkarna jag satt upp vid familjens sommarställe, det blir väl som vanligt ”bara” blåmes, talgoxe och flugsnappare. Jag får börja sätta upp lite mer speciella holkar tror jag.

    Kommentar av Ebba — april 5, 2010 @ 2:43 e m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

