Linneskåp

mars 22, 2010

Alice i underlandet

Filed under: allmänt — charlotte @ 9:54 f m

Bilder: kollage av bilder från SFs webbplats

Jag älskar sagan, fantasy berättelserna, drakarna & demonerna, det onda mot det goda och historierna utan tydliga gränser mellan saga och verklighet. De vita drottningarna går hem hos mig oavsett om de lever i Narnia eller i underlandet. Tack och lov så delar mina barn mitt intresse och familjen gör sällskap i biomörkret eller i filmsoffan hemmavid. I går tog vi oss äntligen tid att gå och se Alice i underlandet. Den redan skruvade historien har blivit ännu mera tvistad men ack så bra tycker jag. Jonny Depp är som klippt och skuren för dessa roller och 3D lyfter oss i biomörkret till nya (eller andra) dimensioner. Bilder att njuta av och en film att svepas med i. Tack för äventyret Alice!

Bild: SFs webbplats
Blogga med WordPress.com.

