Linneskåp

mars 21, 2010

Porslin med attityd

Filed under: design — charlotte @ 9:56 f m
Tags: , ,

Bilder: Heidi Hirengen

Modesty Blase, den coola tjejen som hängt med i serievärlden länge nu. Hon dekorerade dörren till tjejtoaletten på kårhuset på KTH när jag gick där för en massa år sedan. Nöjd kunde jag häromnyss konstatera att hon överlevt renoveringarna av huset. Modesty dyker upp då och då i olika sammanhang. Mitt senaste fynd är på snygga porslinburkar med lock av keramikern Heidi Hirengen. Burkar som väcker habegär hos mig. De finns att klicka hem hos Cosas bland annat.

Heidis vardagsporslin för en fika i bersån lockar också. Nytt och fräscht skönt blandat med gammaldags och traditionellt. Perfekt för en kakstund i trädgården nu till sommaren. Sju sorters småkakor, sockerkaka och tårta. Hela ritualen, plus lite likör kanske?

2 kommentarer

  1. Jättefina! Så hon har gått på KTH? Det visste jag inte.
    (Heidis namn är jätteknepigt, har själv skrivit fel ett antal gånger, hon heter Hirengen i efternamn(utan r alltså; ) Lycka till i nya lokalen!

    Kommentar av Anneli — mars 22, 2010 @ 2:38 e m

    • Jag ler åt mitt syftningsfel… men visst skulle det varit snäppet coolare om Modesty verkligen gått på KTH och själv varit den som dekorerat toadörren. Nu fick vi bara inspireras av hennes tuffa attityd då hon tittade på oss.
      Tack för korrigeringen av Heidis efternamn. Det rättas givitvis upp i texten och jag glömmer det inte igen 🙂 Rätt ska vara rätt.

      Kommentar av charlotte — mars 22, 2010 @ 3:53 e m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

