Linneskåp

februari 25, 2010

Tankar på väggen

Filed under: inspiration — charlotte @ 10:03 f m
Tags: ,

I och med Formexmässans tema Creative flow blev det ett rejält uppsving för ateljekänsla, kreativt arbete och moodboards. Ett positivt uppsving för orden och betydelsen tycker jag. Lite som en motvikt till det avskalade och rena. Det ser ju sällan ut så där man bor och jobbar. Ytorna är sällan så rena och välordnade. Högarna med bra att ha och ska kollas senare växer lätt på sig och blir fler. Jag fick stor plats i min nya lokal för inspirationsbilder och texter, en rejäl skiva längs hela väggen att nåla upp det som jag tänker på och ska ta tag i. Just nu hänger hörnstenarna och kapitelförslag i en bok som funderas över tillsammans med bästa samarbetspartnern. Det ger en fantastisk överblick att nåla upp, diskutera och flytta runt vartefter tankearbetet går framåt.

Axlings linne, en av mina favoritleverantörer, jobbar också mycket med tankekartor och visuella boards. Det är alltid lika inspirerande att se deras nya kollektioner och textiler växa fram. Besökarna på Formexmässan fick också beskåda deras dekorativa tanketavlor i temautställningen. Ett snyggt blogginlägg kring moodboards och inredningstrender gör också Frida på Trendenser.

Bilder: Axlings linne (frotté, bädd och linne finns hos svenskainredningsbolaget)
Blogga med WordPress.com.

