Linneskåp

februari 17, 2010

Isig vinter

Filed under: allmänt — charlotte @ 10:15 f m

I morse skottade morgonpigga herrar våra hustak. Isklumparna dundrade ner mot innergårdarna och en igloo hade lätt kunnat byggas av det som skottades ner. Hela Stockholm innerstad är fylld av klättrande och skottande människor, det ser emellanåt ut som klätterexpeditioner på väg mot spännande uppdrag. Så spännande verkar dock plåtisarna inte tycka att det är längre. Det värsta sen sjuttiotalet sa den erfarne räven jag pratade med i morse. Men jag gillar fortfarande vintern. Jag kan inte riktigt sälla mig till skaran som toktröttnat på att halka runt på trottoarerna. Det är frostvitt, snövitt och vintervitt. Bländande vackert om man stannar upp och verkligen tittar. Som i dag då jag och kompis promenerade mot slussen och vi båda stannade upp och lät oss förföras av vyn över den vinterskrudad Slussen och Djurgården. Stilla vatten och frostvitt – och alldeles fantastiskt vackert. Tids nog blir det vår och sommar igen.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

