Linneskåp

februari 8, 2010

Flyttvåndor

Filed under: allmänt — charlotte @ 9:40 f m
Tags: ,

Bilder: Bemz

Att flytta är superspännande, roligt och nyskapande. Man får chansen att börja om på ett nytt sätt någon annanstans. Men det är på samma gång dödligt trist. Helgen har vikts till bärande av kartonger, prylar och stora sopsäckar med ännu mera grejer. Allt står nu i en enda röra i nya lokalen. Kontoret, butiken, ateljen, företagslokalen eller vad det ska döpas till. Golvet är dessutom en enda stor sörja av grus och slask och grejs, att flytta i snömodd är sådär. När man står där mitt i röran känns ord som roligt och nyskapande rätt långt borta. Men det är väl nu det börjar? Då jag sorterat och plockat på en stund, fått dit de hyllor och annat jag behöver. En glädjande sak mitt i allt är att jag faktiskt upptäckte att jag har en sak som jag påstod att jag saknade. Det är nog en IKEA-soffa som står kvar från förra ägaren, vilket betyder att jag skulle kunna skaffa mig fina sofföverdraget från Bemz. Det skulle ju bli fina fisken. Måste bara säkerställa att det är det är så. Hittar inte modellen på IKEAs hemsida men det verkar stämma med den som finns hos Bemz. En gammal modell kanske, eller jag som letar dåligt? Tror jag tar en tur till Bemz nya inspirationsbutik för att se vad det skulle kunna bli av min nyhittade soffa.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

