Linneskåp

januari 29, 2010

En rya att tassa på

Filed under: vardagsrum — charlotte @ 10:07 f m
Tags: ,

Vintern fortsätter, enorma mängder snö (för att vara i Stockholm) har dunsat ner igen. Jag slirar runt på de små gångrännor som finns på trottoarerna och gillar. Det gäller bara att se upp så man  inte får en skovel snö eller en istapp i huvudet. Passande nog så har jag hittat en massa inspiration om den bästa fotvärmaren som finns inomhus så här års. En härlig ryamatta att stoppa ner fötterna på, varmt och gott och snyggt. Under min uppväxt fnystes det åt ryamattor, dammsamlare var dom och ut skulle dom. Endast min farmors och mormors generation behöll dem och då var de ofta handknutna hemma. Nu knyts det nog inte så många ryamattor i hushållen men det finns en massa läckert att välja på. Hos Sköna hem finns en inspirerande sida, Residence visar upp Gunilla Lagerhem Ullbergs matta Spectra (Kasthall) och på Kasthalls sida hittar jag Tekla, karamelliga mattor i härliga färger med namn som Raspberry Swirl och Apple Sour.

Bilder: Sköna hem, Residence/Kasthall, Kasthall
Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

