Linneskåp

januari 21, 2010

Creative Flow i Älsvjö

Filed under: inspiration — charlotte @ 6:37 e m
Tags: ,

Bild: Linneskåp/svenskainredningsbolaget

Hemma igen efter en fantastiskt rolig dag på Formexmässan. Gamla bekanta blandat med nyheter och nya intryck. De annars invanda gångarna bröts av nya placeringar och ett lite luftigare sätt att placera montrarna på. Det blev bra. Jag hittade en massa nytt och bra genom att det såg lite annorlunda ut och jag tvingades att vandra nya rundor. (Tänk vad man är lättlurad.) Jag är ingen trendspanare, det överlåter jag åt andra. För egen del tänker jag sällan trend när jag väljer och spanar, utan går mer på tradition, långsiktighet och magkänsla. Bloggare som Inspirera Mera, Trendenser och Hemmariket plus en massa fler kommer att sköta trendspaningen och rapporteringen alldeles utmärkt.

Temautställningen kreativa rum bjöd på en del rolig igenkänning. Ett av borden täcktes med idéskisserna till Axlings vårkollektioner. En av mina favoritleverantörer som jag jobbar nära och gärna med. Kreativa Ulrika och Fredrik, några som verkligen har flow i det dom gör. Kul! Det blir en del spännande nytt från dem hos svenskainredningsbolaget under våren. Nya dukar och linnelakan bland annat, men det återkommer jag till då jag fått ordning på bilderna i kameran. Nu måste intrycken smältas och tankarna sorteras.

1 kommentar

  1. […] nya kollektioner och textiler växa fram. Besökarna på Formexmässan fick också beskåda deras dekorativa tanketavlor i temautställningen. Ett snyggt blogginlägg kring moodboards och inredningstrender gör också […]

    Pingback av Tankar på väggen « Linneskåp — februari 25, 2010 @ 10:06 f m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

