Linneskåp

december 22, 2009

Ischokladmums

Filed under: inspiration,kök — charlotte @ 9:50 f m
Tags: ,

Bild: recept.nu

Ischoklad är egentligen inte något som stått högt upp på min julgodisfavoritlista. Jag minns det som mest som choklad med rätt fet smak. Förmodligen är det barndomens brist på chokladråvara som spökar. Den blockchoklad som jag är uppväxt med, innan kvalitetschokladen kom inom räckhåll, var ju inget vidare. Så i år gav jag det en chans igen, efter att ha hitta ett frestande recept hos Maria med prat & mat-bloggen. Choklad med smak av polkagris! Det rördes ihop hos oss i går och smakade himla bra. Att smaksätta med något för att bryta av mot det chokladiga var en god idé.

Jag hittade också andra smaksättningsvarianter alá Leila på recept.nu. Det får provas och smakas vid annat tillfälle.

1 kommentar

  1. God fortsättning på julen! 🙂

    Vad roligt att kunna sprida smaskiga recept!!!

    Glada Prat & Mathälsningar,
    Maria

    Kommentar av Maria Gustafsson — december 26, 2009 @ 11:28 f m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

