Linneskåp

december 20, 2009

Mot julen

Filed under: allmänt,inspiration — charlotte @ 2:49 e m
Tags: ,

Fjärde advent, eller sista advent som dottern sa i morse och snön vräker ner utanför fönstret. Jag är nöjd över den vita jul vi trots allt får. Det enda man kan invända är väl att jag gärna hade haft en skidbacke nära att få susa nerför med allt pudervitt som kommer från himlen. Men nu slirar jag runt i storstaden och är nöjd med det. (Skidåkningen får vänta till trettonhelgen.) Julförberedelserna som vi lite stilla pysslar med känns bara lustfyllda, lite lagom många och kravlösa.

Granen är inhandlad och står och tinar upp i trapphuset. Svärmor levererade precis apotekets senap i den juligt röda burken (som jag gick bet på i mina närliggande apotek). Ida Olssons klara ljuvliga stämma skapar julstämning och julefrid. Någon toppstjärna har tyvärr inte hittats (i alla fall ingen som duger) så granen får kläs utan den. Men det blir nog i morgon. Nu vill jag bara mysa lite med julglöggen och en pepparkaka, kanske också en nykokt knäck.

Blogga med WordPress.com.

