Linneskåp

december 19, 2009

Värmande glögg

Filed under: allmänt,kök — charlotte @ 9:16 f m
Tags: ,

Egentligen är det synd att vi här hos oss bara dricker glödgat vin till jul. Åtminstone gör jag det, förutom en och annan glühwein eller vin chaud i skidbacken på alptoppen. Jag vill ha min glögg gjord på rött vin och inte för söt. De vita göre sig icke besvär, det smakar för lite, mesigt nästan. Glögg med mycket mandel och russin är ett bra sätt att vänta in julen på. För den som väljer att göra sin egen variant finns en massa bra recept på tasteline. Kanke ska jag också ta och omvärdera det jag nyss skrev, att den vita glöggen går bort. Äppelglögg, gjord på en riktigt god äppelmust och spetsad med ingefära och calvados kan jag gott tänka mig att prova.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

