Linneskåp

december 18, 2009

För kropp och knopp

Filed under: spa — charlotte @ 9:02 f m
Tags: ,

Jag älskar att vintern ramlat ner här i Stockholm. Äntligen! Kanske är det så att jag kan se det enbart positivt eftersom jag slipper slira runt med bilen på gatorna och svära över dålig snöröjning. Men jag vill ha snö på vintern, inte regn. Så välkommen vita vinter!

Kylan gör däremot inte gott för den skandinaviska huden. Torr hud och elektriskt hår är vi många som känner av. För mig startar morgonen nu med en varm dusch och så Lisens special-julmarknads-kroppsolja jag inhandlade. En svag doft av vanilj från vaniljstången som ligger däri, inte för sött bara helt ljuvlig. Jag har också fyllt på i spabutiken med nya hudvårdsprodukter från danska Juhldal. Örtbaserade produkter av högsta klass, utan konstigheter, bara så härliga. Där finns en annan helt ren kroppsolja, aprikoskärnolja. Otroligt användbar – ta bort make upen på kvällen, för händer och nagelband, till hela kroppen för att boosta den torra vinterhuden. Och så kan jag inte låta bli att nämna Lisens saltskrubb, med en olja som doftar helt ljuvligt av citrus och ingefära, en toppenstart på morgonen.

Bilder: Spaprodukter.nu, Juhldal och Lisen Organics
Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

