Linneskåp

december 15, 2009

Julepynt

Filed under: allmänt — charlotte @ 9:12 f m
Tags: , , ,

Bilder: Åhlens

Julgransförsäljarna börjar dyka upp i gathörnen nu. Det blir nog första året vi får knalla ut och köpa en gran. Annars har vi huggit en själva på landet eller fått en av vår egen ”skogsägare” i vänskapskretsen. Men i år blir det eget inköp alltså. Ingen jättegran, men tät och fin vill jag ha den. En vanlig gran, ingen kungsgran blir det. Jag får ta med barnen då jag går på granjakt, det blir en bra utflykt nån dag framöver. Vi får se om maken får följa med och välja, han kanske kan få bära i alla fall;)

Funderar på om det är dags att hotta upp underedet till granen i år också. En julgransmatta kanske och en snyggare julgransfot. Jag hittade några aspiranter på Åhlens, tillsammans med en gammeldags julkorg eller julhjärta. Hjärtan som dessa kan jag pyssla ihop tillsammans med dottern. Men matta och fot ska jag kika närmare på. Pricken över i skulle vara en snygg toppstjärna. Men där går jag bet. Hittar antingen inga alls eller bara fula. En svår nöt att knäcka, får se om jag lyckas.

Blogga med WordPress.com.

