Linneskåp

december 10, 2009

Varma drycker för kalla dagar

Filed under: allmänt,shopping — charlotte @ 10:21 f m
Tags: ,

Även om kylan inte biter så hårt den här vintern (ännu i alla fall), gör mörker och rusk ändå mig sugen på att stanna inne och kura. Lussekatterna och pepparkakorna är bakade och kräver sitt kaffe och en snygg servering förgyller stunden. Jag har blivit förälskad i Kannan och kopparna från finska Tonfisk-design. För mig är de 70-tal i modern tappning, med lock i kork och teak att hålla i. De pratar te på sin hemsida men jag vill ha kaffe i min kanna och kopp. Rykande svart och gärna serverat ur den svarta kannan och i de svarta kopparna. Och så gyllengula lussekatter att mumsa på. Det är definitivt ett bra sätt att vänta in julen.

Kanna och koppar finns bla att hitta på pid.se.

Blogga med WordPress.com.

