Linneskåp

november 25, 2009

Mångsidig avocado

Filed under: allmänt,spa — charlotte @ 9:30 f m
Tags: , ,

Bild:  pressbild http://www.avocado.org

Avocadon är fantastisk! En mogen avocado äter jag gärna som den är eller i maten på en massa olika sätt. De godaste jag någonsin ätit i avocadoväg var under vår resa i Mexico. Stora och välsmakande, odlade med kärlek. Vi var nog snudd på guacamoleberoende efter den resan. Bra och gott för magen och gommen är ofta också välgörande för utsidan av kroppen. Ett tips på hårinpackning är att mosa ihop en avocado med lite olivolja och applicera i håret. Svep in håret i varm och fuktig handduk och låt verka en stund (ca 20 min). Schamponera ur och skölj  ur nogrannt. Mumma för ett vintertrött hår.
När man svassar runt en stund med håret insvept är det perfekt att byta ut handduken (som gärna trillar ner) mot en frottéturban som knäpps fast och sitter finemang.

När jag surfade runt för att hitta mer avocadoinspiration hittade jag en hel avocado-värld (ur Californisk synvinkel). Inspirerande bilder och recept på avocado.org. Kanske kan jag hitta nåt mer kul och användbart där?

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.