Linneskåp

november 19, 2009

Julgransdilemma

Filed under: allmänt — charlotte @ 10:06 f m
Tags: , ,

Ibland förstår man inte sitt eget bästa, man kan inte riktigt fatta hur känsliga en del saker är, exempelvis för den man bor ihop med. Jag har klivit på ömma tår, föreslagit något jag trodde var rationellt som sedan visade sig vara av större vikt än jag fattade. Jag tog upp julgransfrågan, så där i förbifarten. Vi kanske inte behöver ha en fullt så stor gran i år som vi hade sist vi hade gran i stan, sa jag. Jag minns hur toktrångt det blev av den visserligen snygga men himla stora granen. Det blev liksom inget kvar av rummet.

Men den tog skruv den där kommentaren. Nästan som om jag hade föreslagit ingen gran alls (eller en sådan här från Coolstuff). Så vi får försöka jämka ihop det här helt enkelt. Allas viljor i kombination att vi inte har någon riktigt bra granplats i lägenheten. Det ordnar sig. Jag får tänka ut en fiffig lösning, så att maken får sin Jenny Nyström-gran, utan att vi behöver trängas alltför mycket. Jag har ju flera veckor på mig att hitta på något smart!

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

