Linneskåp

november 17, 2009

Milano, mat och mode

Filed under: allmänt — charlotte @ 9:24 f m
Tags: ,

Bilder: Egna bilder, Linneskåp

Mat och mode, så kan man sammanfatta vår långhelg i Milano.  Italien ett land med respekt för mat och kunskap om hur man kan få det att smaka himmelskt med enkla medel.  Lång fukost, långa luncher och en sen men lång och god middag. Så blir det när man inte har bråttom och bara vill må gott. Mat och prat. Lite smakprov köptes också med hem, både på den lokala marknaden och på den anrika mathallen Peck.
Dessemellan strosades bland butikerna i detta modemecka. Det blir mycket fönstershopping eftersom det är skonsammare mot plånboken i dessa kvarter av Armani, Dolce & Gabbana, Louis Vuitton etc etc. Men drömma kan man, ungefär som de unga svenska hipphopp-killarna vi hörde säga: – men när vi slår, när vi blir ett namn då…

Designmuseet i Milano besöktes också. Det imponerade inte så mycket. Jag hade förväntat mig mer. Rostade kastanjer var jag också tvungen att prova, det var inte heller något för mig. Men det var väl ungefär det som kan anmärkas på, annars var det precis så trevligt, skönt och avkopplande jag hade förväntat mig. Nu dags för vardag i regn och rusk och mörker igen. Bäst att tända några ljus.

1 kommentar

  1. Det lät som en underbart långhelg!
    Kram Sandra

    Kommentar av Inspirera Mera — november 17, 2009 @ 2:59 e m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

