Linneskåp

november 7, 2009

Snyggaste senapen

Filed under: allmänt — charlotte @ 11:18 f m
Tags: , ,

apoteket-senap

Bild: Apoteket

Apotekets senap, det är burkarna jag vill åt! I köksskåpet står en himla massa från tidigare år. Har man en svärmor som är apotekare så blir det så. Särskilt om man är lite av en burkoman. Då får man tillsänt sig diverse gamla senapsburkar med eller utan innehåll. Dom är bra till allt dessa burkar. Förutom till senapen så passar de finemang till allt från marmelad till ytterkruka till kryddörter i köksfönstret. Till jul brukar de tjänsgöra som mandel och russinburkar till glöggen och varför inte som sockerskål. Ja ni fattar. Jag är fast med mina stengodsburkar. Några snyggare än de andra. I år har jag sett en bild på en röd Höganäsburk med trälock. Hittade den inte på Apotekets webb men den ska nosas upp. En röd saknar jag definitivt. Får kanske ringa svärmor helt enkelt.

2 kommentarer

  1. Det är ju inte jul än så du får lugna dig lite för att få vantarna på godsakerna. 🙂 Rött är ju julens färg så troligtvis möjligtvis händelsevis är det en grej för 2009.

    Kommentar av apotekare — november 8, 2009 @ 9:27 e m

  2. Hej, här kan du se alla senapsburkar som Apoteket har aktuella detta år, http://www.apoteket.se/privatpersoner/om/press/documents/bildblad-julprodukter-apoteket.pdf
    mvh J

    Kommentar av Jane — november 20, 2009 @ 11:15 f m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

