Linneskåp

september 17, 2009

Äppel päppel

Filed under: allmänt,shopping — charlotte @ 2:43 e m
Tags: ,

appelfabriken_ekero

Man måste veta att de finns för att hitta dit, de små pärlorna som inte ligger längs den vanliga vägen man brukar ta. Idag fick jag ett sånt tips. Äppelfabriken måste besökas till helgen. Kanske också förhandsbeställa av äppelglöggen för att vara säker på att få. Den ska vara något alldeles extra. Framförallt ska jag fylla på mitt skafferi med deras fantastiska produkter. Sirapen måste jag prova, bland annat…

applen

När vi ändå är ute på Ekerö och far så blir det väl också en tur till Rosenhill. Någonstans läste jag en beskrivning om just Rosenhill som Ekerös svar på Loranga, Masarin och Dartanjang. Och ja, lite så kanske det beskrivas detta ställe. Ett ställe som bjuder på lite udda upplevelser, deras Ge & Få butik är en kul grej. Lämna nåt du inte vill ha eller behöver och ta något annat du vill ha och behöver. Bakluckeloppis verkar det också vara på söndag.

3 kommentarer

  1. Vi brukar länsa äppelträdet och lasta in i bilen. Sen hamnar hela skörden i badkaret och via den gamla pressmaskinen från 30-talet i flaskor med must i. Blir en fantastisk glöggbas i vintermörkret och det är ekorren i mig som har samlat lite i frysen.

    Kommentar av liselotten — september 18, 2009 @ 6:39 f m

  2. Glömde skriva att vi åker till Rosenhill med alla äpplena och det är där som badkaret och mustpressen finns:)
    //Liselotte

    Kommentar av liselotten — september 18, 2009 @ 6:40 f m

  3. visst är det mysigt och musta äpplen,jag har fryst in i petflaskor och tar fram nästan varje dag,nyttigt och gott….

    Kommentar av åddan — september 21, 2009 @ 11:58 f m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

