Linneskåp

september 5, 2009

Sakta börjar julen tassa sig närmare

Filed under: allmänt — charlotte @ 4:10 e m

ronnbar

Det är härliga höstdagar nu. Jag har ett vackert rönnbärsträd utanför fönstret som dignar av de vackra höstbären. Blir det månne en kall och snörik vinter? Jag gillar hösten stort!  En årstid då man fortfarande kan minnas de varma sommardagarna, njuta av sköna höstdagar och längta efter kommande skidsäsong. Skogspromenader med svampplockning varvas med fika på favoritcaféet med eller utan filt beroende på hur höstsolen värmer.

Men så börjar den smyga sig på, jag är inte alls beredd, vill inte alls tänka på det nu. Julen dyker upp både här och där, redan. Låt mig vara är min spontana tanke då jag hittar reklam om Blossas kommande glögg, då jag läser om futuristiska pappersgranar på Residence eller får besökare på bloggen som dyker upp via sökord som julstämning etc.  Men det är väl så att jag får se det som en påminnelse att ta tag i jultankarna på riktigt till webbutiken. Hos svenskainredningsbolaget blir det inte så mycket tomtar men det finns ju mycket annat som hör julen till. Vackra linnedukar, handdukar och julklappsförslag. Det gäller bara att separera detta från privatlivet, för där är jag inte ett dugg sugen på att börja tänka jul. Där vill jag bara njuta av hösten ett bra tag till.

julinspiration

Tankar inför kommande jul hos svenskainredningsbolaget.se

1 kommentar

  1. Ja visst vill man har höst ett tag till =)
    Vilken fin bild av rönnbären.

    Kram Rebecka

    Kommentar av Rebecka — september 9, 2009 @ 6:45 e m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

