Linneskåp

september 2, 2009

Retroklippning

Filed under: allmänt — charlotte @ 7:45 e m
Tags: , ,

I sommarens sista månad så föll vår gräsklippare i bitar. En trotjänare som hängt med länge. Köpt begagnad av Bengt på macken, fiffad och reparad. Den funkade fint ute på vår skogsbacketomt på landet. Tills hjulen inte längre ville och gasreglaget krävde sitt speciella handlag (som ändå inte alltid hjälpte) och… jag framförallt hjulen, utan dem var det svårt att få nån ordning.

Vi kliade oss i huvudet skulle det verkligen vara nödvändigt att investera i en ny? Vad? Handjagare känns fint och miljövänligt. Men vi klipper så sällan och tomten är ju som den är, ingen jämn och finhistoria. Nej. Men el då? Billigare och miljövänligare som Kjell på Residence magazine bloggar om. Fast hur lång sladd skulle vi egentligen behöva för att nå bollplanen vi klipper upp? Typ det enda stället som är platt (att spela bollspel på lutande plan kan ju i och för sig ha sin charm).

Nej det blev bensin, som förr ändå. Dock med en överraskning. En retrosnygg klippare föll vi för. En röd & gul klatschig Klippo fick det bli. Aldrig hade jag trott att jag skulle lägga en designaspekt på inköpet av gräsklippare. Livet överraskar. Så nu vill alla klippa. Eller nja, jag kan tänka mig att titta på i från hängmattan. Den gör sig ju bra på håll också.

klippo

Blogga med WordPress.com.

