Linneskåp

augusti 23, 2009

Smakfest på Smaklust

Filed under: allmänt — charlotte @ 5:29 e m
Tags: ,

smaklust_tanto

I dagarna tre har man kunnat kittla smaklökarna med delikatesser från hela landet på Smaklust i Tanto. Jag trodde inte att jag skulle hinna dit och kunde bara lite avundsjukt följa en massa twittrare som vandrade runt bland allt det goda. Men lucka uppstod i helgschemat. Ett par timmar helt för sig själv. Så jag vandrade dit. Solen sken och det var knökfullt men trivsamt. Ett plus att man delat upp området utifrån län. Det blev ett bra tema när man traskade runt bland alla duktiga mathantverkare. Nästan som en matresa, i bästa Nils Holgersson stil.

Det fanns mycket att provsmaka. En himla massa nya matupplevelser. En hel del fick följa med hem också. Bland annat riktigt gott tunnbröd, brännsvinskorv och ost lagrad i Sala Silvergruva. Osten var ju ett måste, Salatös som jag är från början. Jag köpte däremot ingen björksav men det kanske var tokigt. Skulle förmodligen behöva ett stärkande elixir den här veckan som kommer. En del veckor blir så där, liksom överfulla. Otur eller bristande planering eller kanske båda. Men nästa vecka kräver minutiös planering för att allt ska gå ihop. Egna föreläsningar, utbildningar blandas med Formexbesök och avslutas med Pooldagar hos Krokstugan i Sörmland där jag ska smyglansera kommande webbshop, spaprodukter.nu. Hektiskt men kul!

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

