Linneskåp

augusti 8, 2009

Härliga tapeter

Filed under: vardagsrum — charlotte @ 3:44 e m
Tags:

tapeter

Jag orkar inte med ett enda lantkök till utbrast en kompis till mig. Och ja, jag håller med, ögat söker annat nu. Tack och lov förstår inredningstidningar etc det också. Det är väl den normala cykeln, så här dags på året då kvällarna är mörkare och semestrarna börjar ta slut. Då går vi igång på annat. Hösten gör sig påmind. Stövlar på och ut i svampskogen. Det är skönt att svepa in sig i en pläd då man sitter och myser på kvällsverandan.

Personligen funderar jag på hur jag ska murra vårt mitt hem i stan lite mer. Göra det välkomnande för familjen som ramlar in snart. Det är alltid en stor omställning att packa ihop sig själv och familjen i stadslägenheten istället för den röda stugan. Gräs och grus byts mot asfaltsgator. Vi får trängas mer, då boytan minskas och uterummen försvinner.

Sköna hem bjuder på inspirationsbilder. Tapeterna gillar jag skarpt på dessa tre bilder. De skulle definitivt fungera för att åstadkomma det jag vill. Kanske får det bli en sväng till Björklund & Wingqvist vid Kungsholmstorg då jag kommer till stan på måndag?

Blogga med WordPress.com.

