Linneskåp

augusti 4, 2009

Norrländsk ekologi för huden

Filed under: badrum,shopping — charlotte @ 2:40 e m
Tags: ,
eget kollage av produktbilder från c/o Gerd

eget kollage av produktbilder från c/o Gerd

I början av sommaren, hittade jag av en slump det kreativa syskonparet som står bakom produktserien med det härliga namnet – c/o Gerd. Det är väl ofta så en rad beslut och händelser som leder till något nytt, kul och bra. Jag kikade ju bara som hastigast in på So Stockholm i Kungsträdgården där Maria Forssen hade skapat en liten galleria av härliga produkter och företag.

Jag föll pladask för både idén, produkterna och grundarna, syskonen Anna-Lena och Johan (som döpt företaget efter sin mamma). Och eftersom jag letar bland annat hudvårdsprodukter med klass och ekologisk tanke till både nuvarande (svenskainredningsbolaget.se) och kommande (spaprodukter.nu) webbutik så passar det ju finfint!

c/o Gerd känns både fräscht, nyskapande och traditionellt på en och samma gång. Med stor kunskap och känsla i produktutveckling och produktion kan det ju inte annat än att bli bra. Det ska bli spännande att se hur deras hudvårdserie utvecklas och vilka nya och spännande produkter som kommer. Nu lockar framförallt björkskrubben till bastun, blåbär till trötta fötter eller en ekologisk detoxlera. Jag slog till på ett läppglans som jag använt flitigt under sommaren. Youth Pinku, man kan ju i alla fall hoppas att namnet hjälper till att plocka fram det ungdomliga i mig…

produktbild c/o Gerd

produktbild c/o Gerd

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

