Linneskåp

juli 17, 2009

Segla på ett moln

Filed under: design — charlotte @ 8:05 f m
Tags: , , ,

Sommarsverige bjuder på en hel del moln där jag befinner mig. Inga elaka regnmoln utan mer tussiga sommarmoln. Såna som man kan ligga på badklippan och studera då de seglar över himlen och ibland täcker solen.

Mina meterologkunskaper är sådär, så vad molnen heter och betyder har jag liten koll på. Cumulus, vackert vädermolnet minns jag hur som helst. Vackert moln både till namn, betydelse och utseende!

Vill man vila i eller på vackra moln kan man ju alltid sätta sig bekvämt tillrätta i Cumulus från Diesel (för italienska Moroso) eller Cloud från Designhouse Stockholm.

cloud, designhouse stockholm & cumulus, diesel

cloud, designhouse stockholm & cumulus, diesel

Särskilt cumulus-fåtöljen lockar mig. Måste provsittas! Den verkar passa min sittstil alldeles perfekt (jag gillar att slänga benen över karmar och armstöd och sitta lite på tvären). Såg att det fanns en soffa till också. Nebula, tycker om den också! Många kuddar och inbjuder till ”ostrikt” sittning.

nebula, diesel

nebula, diesel

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

