Linneskåp

juni 14, 2009

rabarber, rabarber

Filed under: inspiration — charlotte @ 1:30 e m
Tags: ,
bild linneskåp

bild linneskåp

Jag älskar rabarber, i alla former! Min absoluta favorit är marmeladen som bästa Cicci gör. Helt beroendeframkallande. Bäst till ost men passar till mycket. Receptet är hemligt, Cicci gör och jag äter.

Annars så kan man gärna fresta mig med paj i alla varianter, med vaniljglass, rabarbersaft en varm dag eller som drinkbas, kräm äter jag också gärna men alltför sällan. Grannarna bjuder på rabarbern. Hos oss växer den knappt, lite märkligt. Det verkar vara antingen eller, ogräs eller taniga stänglar.

Jag njuter nu på våren. Det är något visst med de första späda stänglarna som kommer.

Bladen blir kompost, marktäckare eller varför inte gjutformar. Vi i villa har en gammal instruktion för att gjuta i betong med rabarberblad som form. Värt att prova.

bild vi i villa

bild vi i villa

Blogga med WordPress.com.

