Linneskåp

juni 3, 2009

Sladdtrassel

Filed under: allmänt,inspiration — charlotte @ 8:25 f m
Tags: , ,

Ett delikat bekymmer det här med sladdhärvor hemma. Man står där nöjd min sitt nyfixade hem och så inser man att kontakterna i alla fall sitter fel och är för få, resultatet blir förlängningssladdar och skarvdosor och försök att dölja ett oändligt antal sladdar. Sladdar som för övrigt och på något märkligt sätt lämnas utanför designtanken då produkten skapas. En del undantag börjar i och för sig dyka upp med snyggare textilsladdar och mer genomtänkt designade strömbrytare men oftast står man där med sina vita eller svarta plastkablar.

När vi för några år sedan skaffade nya tv´n med tillhörande ljudsystem köpte vi även tjänsten montage & installation. Ett klokt beslut! Det blev otroligt snyggt uppsatt. Sladdar dragna i väggarna och allt ihopsamlat på bästa sätt. Trots det så ligger ju, om än ihopbuntat, sladdormen där på golvet bakom tvbänken. Nästa steg borde vara att kunna köpa till ”det automatiska antidammsystemet” som motverkar dammråttorna…

Det börjar nu puffas för och erbjudas tydligare tjänster kring det här lyxproblemet. Hjälp för att få till sin elektronikvardag på bästa sätt. Definitivt något jag skulle kunna tänka mig att ta hjälp av nästa gång det beger sig. Ljus, ljud & elektronikhärvor får någon hjälpa mig med då så kan jag välja tapetfärgen och soffan själv.

Relacom, har utökat sin portfölj och tagit steget ut stylingrutan också med relacom@home. Många andra börjar bli duktiga på det här också. Kul tycker jag. För är man som jag, dvs gillar teknik då den fungerar men avskyr att trixa för att få till det, är det här perfekta tjänster de erbjuder.

Relacom har för övrigt knipit det optimala domännamnet elektrostyling.se och så gör man en sida som är riktigt trist. Vad ska jag med den till relacom@home? Gör om och gör rätt är mitt webbtips till er.

I väntan på att få sitt hem elektrostylat kan man ju alltid sätta sig med datorn i mediastolen från BeeB. (Frågan är bara då var man gör av alla sina papper…)

bild BeeB

bild BeeB

Blogga med WordPress.com.

