Linneskåp

maj 18, 2009

En vrå att krypa in i

Filed under: allmänt — charlotte @ 8:50 f m
Tags: , ,

Våra ugglor växer. Jag såg ugglemor ta de små ut på flygtur i lördagskväll. På första parkett, genom fönstret såg jag henne dirigera iväg de små. Det var väl mat på gång antar jag.
Vi samsas så gott vi kan, trädet de bor i står så nära huset. Men det går uppenbarligen bra. De har tydligen inget emot att vi rör oss där dagtid och så kör de kvällspasset.

Nu funderar jag mest över hur länge de kommer att husera i vårt äppelträd. Det är nämligen det perfekta trädet att hänga upp sittgungan i, den stol jag anser vara min (de andra får slåss om hängmattan). Det är där jag inkrupen läser mina böcker och tidningar under varma sommardagar. Men nu funkar det ju inte, trädet är upptaget.

Vad gör man då? Hittar en ny gren förmodligen.
Samtidigt så har jag hittat min ultimata möbel. En perfekt läsplats för inomhusbruk. Ingen vajande trädkrona men ack så inbjudande. Eller hur?

kollage av bilder från sakura adachi

kollage av bilder från sakura adachi

3 kommentarer

  1. Så gulligt med uggleungar! Läcker bokhylla/sittplats!

    Kommentar av Annika — maj 19, 2009 @ 8:24 e m

  2. Jag bloggade om den bokhyllan för ett tag sedan, jag önskar jag hade plats för den i mitt hem, hälsar DESAJNA

    Kommentar av kreativadesajna.blogg.se — maj 20, 2009 @ 8:13 f m

  3. Hej å hå….
    Rusar in och njuter av alla de vackra ting hos dig.
    Nu tillbaka till ambassaden.

    Kommentar av Lisbet — maj 25, 2009 @ 1:59 e m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

