Linneskåp

maj 7, 2009

Långa våder av linne

Filed under: inspiration,linne — charlotte @ 5:46 e m
Tags: ,
bilder sköna hem

bilder sköna hem

Det här går jag igång på. Tyger, linnetyger – att skapa med, drapera och se ljuset sila in genom tygets trådar. Även högar av ihopvikta vackra tyger gillar jag. Pallen som lite naket väntar på omvårdnad har också sin charm.

De vackra bilderna hittade jag på Sköna hem webben. Och precis som de skriver tycker jag att man ska sluta ängslas över att linne skrynklar. Visst gör det så. Linnefibern har den strukturen. Men vad gör det? Linnetyget har ett liv som få andra tyger har. Vackert i det enkla.

Så fick jag igen sjunga linets lovsång. Det gör jag så gärna!

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

