Linneskåp

april 29, 2009

Fiffiga mojänger

Filed under: allmänt — charlotte @ 9:44 f m
Tags: ,
egen bild

egen bild

När idén finns, man vet vad men inte riktigt hur behöver tanken gro lite, läggas åt sidan en stund. Min kollega kallar det för att marinera och det är en bra beskrivning. Jag har haft en idé och letat lämplig tingest länge. Egentligen var jag ute efter en karbinhake. En mindre och nättare och snyggare. Svårt visade det sig efter att ha skannat av järnaffärer, sybehörsaffärer, varuhus och byggvaruaffärer. Så dök den upp, den lilla mässingsprylen. Hake kallas den på påsen, ingen på järnaffären kunde upplysa mig om vad den egentligen är avsedd för.

Den verkar funka men blir svår att skala upp eftersom jag fortfarande inte vet riktigt vad jag letar efter om jag nu behöver många. Det blir till att surfa och googla, kanske finns svaret där ute på webben.
Den som söker han finner sägs det ju.

Någon som har ett tips? Vad kan den lilla mässingshaken egentligen vara för något?

1 kommentar

  1. Det ser ut som om man skulle kunna föra ihop två hakar genom den lilla skåran, och då tror jag det kan vara något för att fästa svenska flaggan med på en mindre flaggstång kanske. Vi har liknande i plast på vår stora flaggstång. Det sitter en hake i i flagglinan, en hake i själva sänket (vi har linan går inuti stången) och dessa två hakas ihop när inte flaggan är hissad. Man hakar isär dem och fäster flaggan, som också har en hake i hörnen på ena kortsidan, så att linan sitter i det övre o hänget i det undre hörnet. Det är min bästa gissning! Tycker dock den passar bättre som du gjort! Mycket snyggt!!!

    Kommentar av Annika — maj 18, 2009 @ 12:09 e m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

