Linneskåp

april 15, 2009

Vårplock

Filed under: allmänt — charlotte @ 7:37 f m
Tags: ,

Så var en härlig påsk till ända. Där jag tillbringade påskhelgen var det fortfarande snö och det kändes härligt att få sitta i solskottet och höra takdroppet. Det är sällan man får det i Stockholmstrakten, där blir det mer vår i ett poff. Det finns charm i båda delarna men jag mår definitivt bra av att få lite av alla delar, att få njuta utifrån olika vinklar. Hur som helst är jag nöjd och glad i vårsolen just nu, det är lätt att glädjas med det lilla när solen skiner.

En stor del av påskhelgen tillbringades med att sortera saker, plocka och bära. Ännu ett hus skulle sorteras upp för att få plats i en lägenhet. En blandning av skattjakt och vemod. Men nu är det gjort. Det blev mest skattjakt för egen del. En del smått och en del större. Det jag mest gläds åt är den schäslong som kommer nedtransporterad om någon vecka. Hur den ska få plats vet jag ännu inte men det pusslet får lösas på lämpligt sätt. För där ska jag ligga och läsa glassiga magasin och äta mina praliner.

Ting att glädjas åt i vårsolen:

vårglädje no1

vårglädje no1

Ekologisk frukt och grönt från den fantastiska butiken Smaksatt på Rosenlundsgatan i Stockholm, upplagt på keramikfat funnet under helgens skattjakt. Glädje för både öga och gom.

vårglädje no2

vårglädje no2

Fin anteckningsbok för vardagens komihåg plus den lilla sötnosvasen också från helgens skattjakt. Den blir finfin krönt med en vårblomma. Det får ordnas under dagen.

vårglädje no3

vårglädje no3

Mina nya kuddar som kommer att kröna schäslongen på ett utmärkt sätt. Jag längtar efter att få ligga där med mina praliner och mina glassiga magasin.

1 kommentar

  1. […] Sparat under: allmänt — svibol @ 11:57 f m Tags: Kuddar, shyness Nu har jag snart min schäslong hemma, eller canapé som chauffören Stefan kallade den. Vete tusan vad som är rätt eller vad som […]

    Pingback av Snart Schäslong « Linneskåp — maj 7, 2009 @ 11:58 f m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

