Linneskåp

april 9, 2009

Linnebädd på antikmässan

Filed under: inspiration,kök,linne,sovrum — charlotte @ 7:37 f m
Tags: , , ,

140 kvm blandat nutid och dåtid skapade Sköna hem-inredarna Charlotte Pettersson och Karolina Karlsson på antikmässan i Älvsjö. Härlig inspiration!

Visst är det kul att blanda det gamla som man ärvt eller helt enkelt bara blivit kär i på loppis eller auktion med det lite mer moderna. Det är ju också ett bra sätt att få pengarna att räcka lite längre. Det gamla behöver inte nödvändigtvis vara antikt utan för mig räcker det att hjärtat klappar lite extra, någon har använt det här länge förut och det har en historia. Jag läste en krönika om just det, gamla föremåls historia och hur dåliga antikhandlare är att berätta den. Story telling är ju ett hett ord på marknadsförares läppar just nu och handlare med äldre föremål har ju en guldsits där. Tänk om väggar kunde tala är ju ett talesätt. Det gäller definitivt möbler och inredning också.

Lånar två bilder från Sköna hem webben, kolla resten här.
Linnesängen är som en härlig tron, tack tjejer för en fantastisk skapelse med linnelakan från svenskainredningsbolaget. En linnegrotta att sova gott i. Lampan önskar jag stod hemma hos mig, så snygg!

Dukningen är lite mer rå i tonen. Det jag framförallt gillar är det stora skåpet som skymtar i bakgrunden. I min värld blir det genast ett härligt linneskåp. Brickan på bordet påminner om en gigantisk bricka jag plockat hemma hos mina föräldrar. Fantastisk som prydnad och rymmer massor (på gott och ont, den blir urtung att bära).

Jättesnyggt alltsammans!

bilder Sköna hem

bilder Sköna hem

1 kommentar

  1. Vackert, det är spännande med en personliga inredningar, 🙂

    Kommentar av Sussi — april 9, 2009 @ 8:30 f m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

