Linneskåp

april 7, 2009

gjutet gods

Filed under: design — charlotte @ 9:26 f m
Tags: , ,

Återvinning i dess vackraste form. Något förbrukat och trasigt tas om hand och omvandlas med kunskap och kärlek till något nytt och vackert bruksföremål.

På Byarumsbruk gjuts vackra ting av återvunnen aluminium. Produkter framtagna av flera duktiga formgivare som Signe Persson Melin och Mårten Cyrén. Just Signe Persson Melin gillar jag lite extra, enkla och användbara former och produkter. Hon finns i våra köksskåp och används dagligen.

Det gjuts i andra material också på bruket och det finns en del soffor och möbler jag gott skulle kunna tänka mig att sprida ut på vår vildvuxna trädgårdstomt i Sörmlandsskogen. Så att det alltid finns någonstans att slå sig ner beroende på var solen skiner eller var skuggan finns för tillfället. Och eftersom jag sedan länge givit upp kampen mot rådjur och älgar är det krukplantering som gäller. Så att blomstren kan placeras någonstans där de hungriga fyrbenta djuren inte vill gå. Vad skulle passa bättre än krukorna på bilden nedan, Pokal och Gråsippa? När jag ändå önskar så lägger jag till ett fågelbad och fotskrapan.

Ja tack, det skulle passa fint vid vår röda husknut.

bilder Byarumsbruk

bilder Byarumsbruk

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

