Linneskåp

mars 27, 2009

Påskbuffé

Filed under: allmänt,kök — charlotte @ 11:32 f m
Tags: , ,

Påsken närmar sig. För mig är påsken framförallt en familjehelg. Oftast firar vi den på landet. Som en kickstart på våren och en bra helg att dra igång landetsäsongen.

I år blir det familjesamling i svärmors hus istället, ett gemenssamt hejdå innan huset får nya inneboende. Förhoppningsvis kan vi få några svängar i slalombacken också. Efter det vill ha vår. På riktigt. Inget mer aprilväder utan bara värmande sol och vårblommor i skogsbacken.
Vårt faluröda hus i sörmlandsskogen får vi besöka efter påsk istället. Längtan efter att få luta sig mot husväggen i vårsolen är något som håller mig uppe under de mörkaste vintermånaderna. Nu snart så får jag sitta där på min favoritfikaplats. Längtar, längtar!

Men än är det några dagar kvar av vardag innan påsken är här. För att inspirera har jag plockat ihop en påskbuffé i butiken. Liten men naggande god. Till ditt påskbord eller varför överraska med något annat än sötsaker i påskägget!
Påskinspirationserbjudandet gäller tom 6 april.

bilder svenskainredningsbolaget.se

bilder svenskainredningsbolaget.se

Blogga med WordPress.com.

