Linneskåp

mars 21, 2009

Söt virkning

Filed under: boktips,inspiration — charlotte @ 3:44 e m

Ibland känns det som om man vaknar upp under en sten och undrar hur man kan ha missat just den grejen. Det är absolut en av tjusningarna med nätet, man hittar en tråd och upptäcker en hel värld, ja nästan ett parallellt universum ibland.

För ett par veckor sedan kom de inom mitt synfält för första gången dessa små ljuvliga varelser. Amigurumi – som virkas i massor runt om i världen, utvandrade från Japan. Mönster bilder och idéer sprids via nätet. Jag tror i och för sig inte att det blir min melodi att sätta mig med virknål och skapa små djur men ändå, kolla kan man ju alltid. För de som är sugna finns det en bok på gång. Mia Bengtsson har virkat ihop ett antal mönster, en virkskola för oss noviser verkar också finnas med. Boken ”Virka amigurumi” finns ännu inte men går att bevaka via bland annat Bokia och Adlibris.
Men som sagt, jag nöjer mig nog med att surfa runt och kolla lite.

bilden från Bokias webbutik

bilden från Bokias webbutik

PS. Så påminner jag också om tävlingen om påskduk och servettringar – tävla på, via kommentar eller mail (se några inlägg längre ner)!

Annonser

1 kommentar

  1. Jag har inte än känt suget efter att virka några djur, däremot har jag lurat hela vintern på att sticka kuddar.. men det har inte blivit så mycket mer med det!

    Kommentar av Fröken Fräken — mars 24, 2009 @ 2:42 e m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: