Linneskåp

februari 11, 2009

Frukost med Le Creuset

Filed under: inspiration,kök — charlotte @ 12:07 e m
Tags: , ,

En gryta från Le Creuset står högt upp på många matentusiasters önskelistor. Någon sådan har jag inte. Otroligt snygga är de i alla fall och lockar till mustiga grytor och långkok. Däremot så har jag inte förstått tjusningen med den emaljerade insidan. jag minns bara de grytor som fanns hemma och som kom  med i första flytten när det var dags. Det bara brände fast. Det fanns väl en anledning till att grytorna skänktes till barnens första hem…
Förmodligen har jag fel i min emaljtveksamhet. Det är bara att kolla läget på många matsidor på nätet, där sjungs Le Creuset grytans lov. Så saken får kollas upp någon gång.

Nu var det in grytan Le Creuset jag fallit för denna gång utan dess små kamrater i stengods, frukostservisen närmare bestämt.

bild Le Creuset

bild Le Creuset

En servis att bli glad av. Jag har letat efter en kopp med rak kant, en rejäl botten som gör att den står stadigt trots en barnfamiljs viftande runt frukostbordet – och här är den. Både rätt form och snygg. Vilken tur! Den orange med choklad och vispad grädde kanske, den svarta till morgonkaffet, den röda får bli till te helt enkelt. För välja färg vill jag inte, alla blir bra!
Sedan blev jag sugen på smörbyttan, att lägga sitt smörpaket i, synd att den oftast kommer att stå i kylen.

kollage av bilder från Le Creuset

kollage av bilder från Le Creuset

kollage av bilder från Le Creuset

kollage av bilder från Le Creuset

1 kommentar

  1. Gud, så snygga! I synnerhet smörbyttan – vill ha! Den åker upp på önskelistan asap.

    Kommentar av Annika — februari 12, 2009 @ 7:05 e m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

