Linneskåp

januari 20, 2009

Nytt till linneskåpet

Filed under: linne,shopping,sovrum — charlotte @ 6:18 e m
Tags: , ,

Sitter här med alla intryck och nya kontakter efter Formexmässan. Vad ska jag gå vidare med? Vad passar in i butiken? Finns det någon röd tråd och måste det göra det? Vad blir nu och vad blir senare projekt?

Det här är en himla rolig del av mitt jobb, också, som så många andra delar…
Det är mycket magkänsla, mycket smakpolis och mycket intrycket av leverantören som får vara med och fatta besluten. Det sistnämnda spelar stor roll. Det måste fungera med leverantören, där är jag petig. Det måste finnas en god och långsiktig tanke hos dem, vart är de på väg och hur ser deras kommande planer ut? Och så måste vi ha ett bra samarbete, annars finns risk att vi alla faller. Och det vill vi ju självklart inte – ingen av oss.

Men jodå, det här blir finfint! En härlig vår kommer. Mycket hänger kvar i sortimentet förstås, men en hel del nya roligheter och snyggheter blir det också!

Linet blir naturligtvis min bas även i fortsättningen. Det är ju där mitt hjärta klappar hårdast. Det härliga och vackra linet! Linnelakan är ju något alla borde få sova på. Det är beroendeframkallande minst sagt. Som komplement lägger jag nu också till påslakan och örngott i halvlinne (50% lin och 50% bomull). Smalrandigt i naturfärger eller marinspirerat blått. Toppenfint! Dessvärre har jag ingen bild ännu men det kommer.
Beställningen är lagd och nu är det bara att vänta på paketen.

Det blir en härlig bäddning med lyxigt sköna linnelakan och pläden i linnefrotté! Jag lovar!

egen bild, påslakan och örngott i hellinne

egen bild, påslakan och örngott i hellinne

Jag bäddar för våren! Samtidigt så börjar mina leverantörer planera inför nästa jul men på det örat lyssnar jag inte, inte på länge. Det blir för snurrigt.

Blogga med WordPress.com.

