Linneskåp

november 21, 2008

Iittala julkavalkad

Filed under: design — charlotte @ 9:14 f m
Tags: ,

Det är enkelt att fastna bland Iittalas alla vackra produkter. Spännande att plocka runt bland färger och former och uppnå sin egen speciella stämning. Den man är ute efter just nu. Så här i stundande juletider är det ju lätt att fastna i det röda. (Jag gillar rött året runt visserligen med det blir ju lite mer intensivt i december onekligen.)

Så jag saxade ihop mitt eget luciatåg av Iittalaprodukter jag gärna plockar med mig hem. Jag är extra kär i de små espressokopparna med fat. Säkert alldeles utmärkta till glögg och mandel också! Julblomman i Alvar Altovasen, och juleljus med de olika ljuslyktorna. Och så klart godiset i skålarna, marsipan, knäck, choklad!

kollage av bilder från Iittala

kollage av bilder från Iittala

översta raden: Kivi ljuslykta, Maribowl skål på fot, Glow oljelampa, Alvar Alto vas, Tris ljuslykta
nedersta raden: Taika espressokopp, Teema mugg, HotCool temugg, Origo mugg, Origo skål, Taika skål, Taika fat

1 kommentar

  1. Så fina! Iittala är verkligen min favorit!

    Kram
    /Johanna

    Kommentar av Johanna.B — november 24, 2008 @ 12:05 e m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

