Linneskåp

november 9, 2008

juleljus

Filed under: design,inspiration — charlotte @ 3:05 e m
Tags: , ,

Så går det snart inte att ducka längre, julen är på väg in både här och där. Ljusdekorationerna hängs upp längs stadens gator och granen vid tullhuskajen är på väg att byggas ihop. Julpyntet hemma får dock vänta en stund till men faktum är att jag börjar längta efter amaryllisar. Får tjyvstarta med julblommorna, kanske…

Elektriska ljusstakar som trianglar i fönstren var länge bannlysta i mitt hem men jag har veknat lite i takt med att det kommit fram lite mer estetiska varianter. Så sedan några år äger jag en egen elstake. Det blev en bågformad i valnöt från Designtorget som fick flytta in i köksfönstret.

Nu har jag hittat en ny favorit!  Josefin Hagberg har för Design House Stockholm skapat en ljuskreation som faller mig i smaken. Joy finns i vitt och svart, det är bara att välja.

bild Design House Stockholm

bild Design House Stockholm

1 kommentar

  1. Jag kikade på den ljusstaken igår på Designtorget om jag inte minns helt fel. Roligt med lite nytänkande!
    Kram Sandra

    Kommentar av Tjohalias blogg om inredning — november 10, 2008 @ 6:33 e m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

