Linneskåp

november 4, 2008

tapetnostalgi

Filed under: inspiration — charlotte @ 8:49 f m
Tags: ,

Hemma har vi rätt länge pratat om att fixa till barnens rum. En inte helt enkel uppgift att kombinera en rosa prinsessdröm med japansk manga och science fiction. Vi jobbar på saken kan man sammanfatta läget. Jag agerar kombinerad tolk och medlare.

Som tur är är dottern inte helt rigid i sin prinsessdröm och sonen rätt flexibel – så oddsen är relativt goda att vi löser det hela inom kort. Förmodligen blir det en juluppgift att röja måla och tapetsera.

När jag såg Nina Jobs senaste tapetsamarbete med Eco tapeter kastades jag rakt in minnena från sena 70-talets tapetdrömmar hemma i föräldrarvillan. Min tapet var röd med vita hjärtan och brorsan valde en brun med någon randning. Naturligtvis med matchande heltäckningsmattor.
Jag gillar Ninas tapeter! Kan gott tänka mig att plocka in dem i nuvarande hemmet. Kanske till och med med heltäckningmatta (det är dock lite mer osäkert…)

pressbilder Eco

pressbilder Eco

Blogga med WordPress.com.

