Linneskåp

november 2, 2008

ljus i Allhelgona

Filed under: allmänt — charlotte @ 12:45 e m
Tags:

En del dagar bara blir, blir bra, utan någon större planering flyter de på och blir så där – tjaa bra helt enkelt.

Allhelgonaafton blev en sådan dag. Familjesammanskomst hemma i mina föräldrars nya bostad, en sväng upp till gamla huset för att stänga igen den delen av livet, säga hejdå till alla de rum och skrymslen jag växt upp i och med.
En tur ner till nya centrumet i den lilla staden. Där stöter jag på flera gamla vänner en del bor kvar en del har flyttat betydligt längre än jag. Vi är stora nu. Den lilla staden känns liten, men hemtrevlig på ett sätt den inte gjorde då vi bodde kvar där.

Avslutningsvis en promenad genom en snöklädd kyrkogård och upp till minneslunden. Mycket folk, mycket ljus och mycket värme trots den kalla novembereftermiddagen. Många tankar till de som inte finns hos oss längre, de som gick bort för många år sedan eller alldeles nyss.

En bra dag helt enkelt.

.

.

1 kommentar

  1. Det är härligt med sådana där bra dagar, som bara blir. Att man inte måste planera så mycket. Vi besökte min mammas grav på lördagskvällen. Det var så otroligt vackert med alla ljus.

    Kommentar av Annika — november 2, 2008 @ 8:02 e m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

