Linneskåp

oktober 29, 2008

Rum i rummet

Filed under: design — charlotte @ 9:05 f m
Tags: , , , ,

En fortsättning på kontorstemat. Rumsavdelare.

Hur många fula sådan har man inte sett på kontor i sina dar? Stålramar med fula stoppade textilier eller vad det nu kan vara.
Men det går att göra något både funktionellt och vackert. Kan tänka mig att designduon Designers Eye varianter kan passa både hemma och på kontoret. Jag skulle definitivt behöva något som döljer de kartonger och annat som står staplade på mitt kontor. Det går inte att göra all förvaring snygg, att dölja den är lättare i vissa lägen.

 

kollage av bilder från designerseye.com

kollage av bilder från designerseye.com

Rumsavdelaren Wall skulle passa mig utmärkt. En vägg i 100% ull, böjbar så att man kan modulera den som man vill, eller rulla ihop om så behövs. Fungerar även som en stor anslagstavla. Snygg!
Kombinerat med de som hängs upp. Också i ull, med skurna dekorationer. Ringar eller horisontella och vertikala streck. Det blir en bra kontorsmiljö!

kollage av bilder från designerseye.com

kollage av bilder från designerseye.com

 Designers Eye består av Elsie Arenlind och Lena Bergström

2 kommentarer

  1. Jättesnygg! Bör ju isolera från lite ljud också med tanke på materialet.

    Lisa

    Kommentar av lisa — oktober 29, 2008 @ 9:33 f m

  2. Den var både praktisk och snygg måste jag säga!
    Kram Rebecka

    Kommentar av Rebecka — oktober 29, 2008 @ 2:03 e m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

