Linneskåp

oktober 24, 2008

Stickkonservativ

Filed under: design — charlotte @ 9:05 f m
Tags: ,

Egentligen är jag väl inte så värst konservativ, testar gärna nytt och nya vägar… men vissa saker följer med år efter år. Vanor, saker, färger, material. Sånt man har, man älskar och inte släpper. Stort och smått.

I kategorin smått finns min förtjusning över den stickade tröjan och koftan. Eftersom jag är en fryslort så kryper jag allt som oftast in i mina stickade ullfavoriter, särskilt så här års. Det finns en stickerska som har en särskild plats i mitt hjärta. Jag älskar hennes enkla men otroligt snygga tröjor i ull och linne. One size fits all – i alla fall mig. Pernilla Svenres tröjor har blivit allt fler i min garderob. I somras hittade jag några nya favoriter, stickade kortärmade tröjor i linne. Och så går jag nu och nyper i en ullkofta (vi får se om och när den blir min).

 

5 kommentarer

  1. Väldigt fina! Försökte lära mig att sticka för något år sedan men det gick inte så bra, jag gav upp ganska snabbt tror inte jag hade tålamodet och orken att sitta med det.

    Ha en trevlig helg!

    Kram
    /Johanna

    Kommentar av Johanna.B — oktober 24, 2008 @ 9:33 f m

  2. Vilka härliga!
    Kramis

    Kommentar av Designtjejen — oktober 24, 2008 @ 7:07 e m

  3. Ser både snygga och varma ut! kram

    Kommentar av Hem och Lycka — oktober 25, 2008 @ 12:29 e m

  4. Hoppas att du har en mysig lördag!
    Kramis

    Kommentar av Designtjejen — oktober 25, 2008 @ 3:51 e m

  5. Minst sagt konstnärligt! Och en sån matta till duschen vore inte fel! Mari.

    Kommentar av GULDKANT PÅ LIVET — oktober 26, 2008 @ 7:10 e m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

