Linneskåp

oktober 23, 2008

flytthjälp

Filed under: allmänt,shopping — charlotte @ 7:28 f m
Tags: ,

Mina föräldrar har sålt huset, nästan 40 år på samma adress, undrar om jag ens kommer att tangera det?
Det är med vemod och lycka i en salig blanding jag stänger denna epok i mitt liv. Nej, det var ju väldigt länge sedan det var mitt hem – men ändå. Det har ju ändå varit en väldigt stor del av mitt liv.

Mycket kom fram som jag glömt att det fanns, plötsligt så var det en massa beslut att fatta kring saker och minnen. Stort och smått. Studentmössan, ”filmisar” och bokmärken, gamla vykort och brev. Jisses var allt detta kvar i gömmorna!
Men så, nu är det gjort och nya lägenheten börjar ta form. Vi har haft mycket bollande kring det jag och mamma. Det är kul att de fortfarande vill ha med dottern på ett hörn! (och att jag får den stora äran att leverera en del skönheter från svenskainredningsbolaget.se)

Senaste tillskotten till nya badrummet:
– En tvätthalsduk i hellinne, skön i duschen och badet. En skrubb på ryggen där man inte riktigt når.
– En torkmatta för både skvättet och lysten.
– Ett draperi i behandlat linnetyg, ett snyggt alternativ till ett plastdito.

 

produkter från svenskainredningsbolaget.se

produkter från svenskainredningsbolaget.se

Det blir nog bra det här mamma och pappa!

3 kommentarer

  1. Ja, det är inte lätt att rensa inte! Man känner kvar känslomässigt vid en del grejer helt klart. Snygga saker du visar. Jag har en torkmatta som skall upp i huset sedan. Man kanske skulle satsa på en tvätthalsduk också :)?!

    Kommentar av Weronica - En mammas dag — oktober 23, 2008 @ 8:15 f m

  2. Weronica: Tack! Jo, rensning är ett kapitel för sig. Det antar jag att du om någon är medveten om just nu. Lycka till i kommande flyttbestyr.

    Kommentar av Charlotte — oktober 23, 2008 @ 1:16 e m

  3. Har faktiskt ngt liknande, medn i våfflat bomull 🙂

    Kommentar av Helena/roomservice.blogg.se — oktober 26, 2008 @ 8:10 f m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

